onsdag 18 mars 2009

Grymma brudar

J (svägis), J (en annan vän), N och jag var på BSU (basic step up) idag som vanligt. Både svägis och jag morrade lite tidigare idag om att det börjar kännas tråkigt med BSU:n, samma program och eftersom att vi kört lite hårdare pass så är intensiteten inte så hög. Men jag tror någon hörde oss för att när vi kom dit (jag tänker gå så länge jag inte hittar ngt annat som funkar för att få tre pass i veckan) så var det en ny tjej som skulle hålla passet. Det gjorde dels att vi fick ett nytt roligare program och dessutom körde hon hårdare än hon som brukar hålla. De tre J:na var modiga och höjde brädan ett snäpp. (Det finns två nivåer). Man kan lugnt säga att resultatet blev ett grymt pass. Och jag tog mig igenom hela passet trots att brädan var hög. Det är en riktig kick.

Tidigare idag var det examination (de kallar det verkligen så) i Människan socialt och kulturellt. Jag fick typ 5 frågor på genus, etnocentrering, polarisering och integration och sedan säger läraren, äh den här pinan behöver vi inte göra särskilt lång. Du är ett VG. Till saken hör att jag bara har en inlämning som är VG, de andra är G. Hade jag tagit i mer på dem hade jag säkert fått MVG. Men nu är det viktigare för mig att bli klar så fort som möjligt.

Jag har ju faktiskt sökt till högskolan!!!

Det har jag ju glömt att skriva, jodå, igår anmälde jag mig på Socionomprogrammet i Eskilstuna, Örebro och Gävle, och kurserna socialantropologi och genusvetenskap. I samma ordning. Kurserna är en backup ifall jag inte kommer in på programmet så har jag i alla fall heltidsstudier. Men jag blev så sugen på socialantropologin att jag nästan nästan bad en tyst bön om att jag inte skulle komma in. Fast det menar jag inte, jag kommer nog att läsa den också senare om det fortfarande känns aktuellt. Men kursen som jag avslutade idag har verkligen fått mig att bli intresserad av ämnet.

Nu ska jag kolla in nya Irene Huss filmen, grymma filmer för er som missat. Går att köpa med Aftonbladet för 59 kr. Väl värt pengarna!

En kram till alla som vill ha!

Inga kommentarer: