torsdag 19 mars 2009

Rent och fint

Dagen har ägnats åt städning. Jag har haft ett par staplar flyttkartonger kvar i lägenheten som jag burit ner i källaren och dammsugit och torkat golven. Köket skurade jag för någon vecka sedan, men resten av lägenheten har inte blivit skurad under tiden som jag bott här eftersom att jag varken haft hink eller mopp. Nu är de torkade och fina i alla fall.

Jag är seg och skulle helst vilja sova några timmar, men istället blir det dusch och sedan ska jag träffa en vän på stan innan mötet ikväll.

I morgon kommer mamma hit och jag ska tvätta. Helgen ser jag fram emot. Förutom att jag ska börja jobba kl 7 på lördag så är det jubileumspartaj på lördag em/kväll och sedan DÅK på söndag. Ska bli himla spännande.
Kläderna för jubileumsfesten har äntligen löst sig. Jag har varit på jakt efter en passande fin klänning ett tag, men det är inte så lätt som man kan tro. Speciellt inte när jag har en storlek på nedre delen av kroppen och en annan på övre. Men nu panik-löste det sig med en lånad outfit av svägis. Jag kommer i sommarkläder och så får det bli!

Nu duschen!

Inga kommentarer: