måndag 23 mars 2009

Seg

Vilken segdag. Har funderat i en halvtimme på att resa mig och fixa lunch, men jag blir bara mer fastklistrad i soffan. Det kan låta gnälligt. Men jag gillar det. Jag har bestämt mig för att jag inte behöver göra något som jag inte vill idag, dvs jag får vila en dag från plugg, disk, städning och annat tråkigt. Svägis, jag och barnen ska ner på stan om några timmar och kika runt innan det är dags att fira Mesta Mästarna! Efter det blir det mördarsteppen som svägis kallar det. Jag längtar, jag har haft en bra helg men den har också inneburit mycket mat och lite (eller typ ingen) motion. Så att köra stenhård step idag blir bra.

Men nu kurrar det i magen, soppa blir det till lunch. Vilken sort vet jag inte, beror på vad jag har hemma. Och angående det så kan jag ju berätta att Keldas färdiga soppor på tetra är grymma! Jag äter de till lunch varje dag, fast jag har i lite grönsakser, bönor eller annat gott som passar. Prova det om ni har brist på ideér, de är suveräna. Den orientaliska är bäst, men tomat och sparris är också riktigt bra!

Inga kommentarer: