torsdag 23 oktober 2008

Ut i natten

Inte jag, men Noice. Jag är helt såld på den låten nu. Varför är det så svårt att säga nej istället för ja? Den är såå bra!

Dagen har varit bra, jag fick besök av bror, svägerskan och brorsonen i morse. Sen tog vi en gemensam cykeltur till skallberget där jag fick förmånen att hänga med min brorson när hans päron var och tränade. Han har blivit så himla stor och det går så fort. Helt plötsligt är han på väg att lära sig att gå...det är helt fantastiskt. Snart blir han ett år också. Lillkillen!

Och snart blir jag 25. Jag har inte tänkt så mycket på min födelsedag men det börjar slå mig nu. Jag kan inte förneka att tankarna på vart jag befinner mig i livet kommer. 25, det är väl en milstolpe? Känns så i alla fall. Och det känns äntligen som att jag är på rätt väg, jag håller på att bygga upp ett liv som i flera år stod på paus. Tillbaka i skolbänken för att skaffa mig den examen som jag har drömt om i hela mitt liv. Det är verkligen helt fantastiskt. På lördag blir det högskoleprovet. Jag ska inte söka in på det här utan gör det för att en studievägledare sa att det var bra att skriva en gång innan. Men spännande känns det.

Nu ska jag ta mitr vattenglas och njuta framför tv:n en stund.

Hoppas ni får en fin kväll!

/J

Inga kommentarer: