torsdag 2 oktober 2008

Premiär för på ABB Arena

Igår spelade VSK Bandy mot Dynamo Moskva på ABB Arena. En träningsmatch i all vänlighet och med superlite publik. Men kul var det att få titta på lite bandy igen. Nu längtar jag tills säsongen tar fart! VSK var helt okej, med tanke på att de mötte ett av världens bästa klubblag. I år är det dags att ta hem guldet igen Grönvitt!

Idag blir det packning, har hängt alldeles för mycket med J och kidsen och packat alldeles för lite de senaste dagarna. Nu är jag ju så bortskämd att det mesta redan är i lådor eftersom att jag inte har packat upp. Så det handlar kanske om två lådor som ska packas ner. Men det ska ju städas lite också, vilket känns såå tråkigt :) Brorsans nyinköpta PS3 är mycket roligare!

Jag kollade in slutet på finalen av Top Model igår och fick mig en funderare på det här med vikt. Whitney vann, och igenom serien så har hon, med all självklarhet, blivit kallad en plus size model. Det är helt tragiskt att hennes självbild och modevärldens standard gör henne till en plus size, inte förrän igår sa en av domarna att det egentligen inte handlar om plus size, utan att hon är normal.... Inte som idealet i modevärlden, underviktig.

Jag hade en diskussion på gymnasiet med en klasskompis som tyckte att jag var lite rabiat tror jag, när jag ville bojkotta HM för deras annonser med sjukligt smala tjejer, hennes svar till mig var att det är bra om modeller inte är överviktiga, utan visar upp ett sunt ideal. Av precis det skälet så är det väl någon form av seger att Whitney vann igår, hon visar upp ett sunt ideal, inte ett ideal som man bara kan kräka sig till....

/J

Inga kommentarer: