lördag 11 oktober 2008

Matte del 3

Nu tycker jag att det börjar kännas lite bättre med matten, jag inser att jag kan lära mig, vilket jag alltid har trott har varit en omöjlighet. Jag har tusen mentala låsningar som gör att jag sätter mig på tvären. Nu går det okej. Min strategi nu, för att jag behöver mer tid än vad som finns för att räkna mig igenom boken, är att koncentrera på det som finns i inlämningsuppgifterna varje vecka och sedan använda repetitionerna sista veckan inför slutprovet, och hoppas att tillräckligt mycket fastnar för att jag ska klara godkänt. Min tanke har ju hela tiden varit att jag ska ta kursen på komvux om det inte funkar, men med borgarnas upphandling av vuxenutbildningen så ser inte det ut som ett möjligt alternativ. Jag har ganska dålig koll på vilka anordnare som fick den gymnasiala vuxenutbildningen men komvux och enskilda kurser är i alla fall kört.

Men nu blir det snart besök av en svägerska och två brorsbarn, och i kväll blir det karaoke!

/J

Inga kommentarer: