söndag 5 oktober 2008

It works!

På plats framför datorn i min nya lägenhet. Det fungerar. Jag har känt mig ensam och isolerad utan telefon eller internet i en halv dag. Nu har jag i alla fall internet och känner mig mycket mindre isolerad...konstigt det där. Hur som helst så var den tekniska utrustningen inte så svår, däremot tog det ingen Einstein för att se att jag inte bara behöver IP-telefoni-mojängen för att kunna surfa och prata i telefon, utan kablar att koppla mellan datorn-mojängen och telefonen-mojängen med också. Så kl. 10.00 i morse var jag utanför Clas Ohlsson. Eftersom att jag inte visste när de öppnade en söndag, hade jag haft internet så hade det ju varit enkelt, men de öppnade 12, så efter en sväng på hemköp så cyklade jag hem igen.
Väl nere på Clas Ohlsson så fanns det tydligen olika storlekar på uttagen på kablarna (vilket jag hade sett direkt om jag hade kollat på mojängen) telefoni-kablen hade de inte, men dator-kabeln fanns! Så nu kan jag surfa :)

Flytten gick grymt bra, två timmar inklusive fika och häng. C stannade och hjälpte mig att packa upp lite saker så det är redan riktigt mysigt här. Soffan fick jag slänga ner i förrådet, (för stor, smutsig och sliten) så det blir sofflöst tills jag kan köpa en ny. Skafferiet får fungera som linneförråd/underklädesförvaring för att det finns bara hängutrymme i garderoben :) Charmiga, knasiga lägenheter är ju min grej, jag gillar lägenheter med personlighet och då får det bli lite knepiga lösningar ibland :)

Take care!

/J

Inga kommentarer: