onsdag 19 november 2008

Vardag på stohagen

Det känns skönt att vara hemma en hel dag. Det blir mycket annat nu när jag har friheten att välja hur jag vill lägga upp mina studier. Dagarna som helt kan tillbringas hemma blir väldigt värdefulla. Idag har jag styrt lite med kalaset. Det kommer att bli flyttat, vi skulle ha varit hemma hos en vän till oss, men eftersom att det blir ganska många av våra vänner som kommer (idag har 40 personer osat) så valde vi att flytta det till en lokal på Hammarbacksvägen i stället. Ska bli så himla härligt att ha mina vänner, C:s vänner, våra vänner och våra familjer samlade. Nu försöker jag fuska mig igenom min förkylning genom att chocka kroppen med höga doser av C-vitamin. Jag fick det rådet en gång och jag tänkte testa. Om jag får som jag vill så vill jag vara frisk på lördag. Fast annars kommer jag att vara förkyld på kalaset och det är inget mer med det. Brorsbarnen har blivit så pass stora nu att vi inte behöver vara så himla oroliga för RS bakterier. Dessutom har vi nog fått samma baskilusker ändå den här gången...

Jag håller på och klurar på den här veckans inlämningsuppgift. Väg för och nackdelar mellan proportionella valsystem och majoritetsvalsystem. Bör EU vara en förbundsstat eller ett statsförbund? Och sen ska jag ta reda lite mer om integrationspolitiken i V-ås stad. Himla spännande. Nu ska jag läsa på om valsystemen..

Take Care


/J

Inga kommentarer: