torsdag 26 augusti 2010

Pa plats i Jerusalem. Jag hamnade i Ostra delen tror jag som ar muslimsk. Nu sitter jag pa ett fancy hotel for att leta ratt pa ett billigt. Jag slits emellan att betala lite extra for att bo pa ett sjysst hotel och att lagga pengar pa roligare saker. Hm. Jag vet fortfarande inte vad jag kanner ar vart vad. Jerusalem so far ar vackert, valdigt likt Nablus an sa lange, men utan bergen och med fler Israeliska flaggor.

Vakten vid checkpointen sov. Det kandes som ett skamt, tva tjejer i tjgoarsaldern skulle kolla vara pass men de sov. Kunde inte bry sig mindre. Det var en skum kansla. Men battre forstas an att de behandlade oss illa. Det kandes som om vi var djur som skulle fosas i gallerforsedda rader sa att vi knappt fick plats med oss sjalva och vaskorna.

Jaja. Nu ska jag leta vidare. Salam!

Inga kommentarer: