torsdag 26 augusti 2010

Hey

Mamma ringde och informerade om att det var upplopp i Ostra Jerusalem och var radd for att det var just dar jag hade hamnat. Det var det inte. Jag bor i centrala delarna men i Vastra, det som ar Israeliskt. Tur i oturen for om jag hade fatt valja sa hade jag valt ostra. Av politiska skal. Nu hamnade jag har, mest for att taxichaffisen korde fel. Berattade jag det?

Jag hade hittat ett hotel som var ganska dyrt men det fick ga. Sa sa jag adressen till taxichaffisen som korde mig till ett hostel och sa this is it. Och jag ville inte tjafsa, fast jag sag att det var fel. Det visade sig vara ett sjysst hostel i en mycket battre prisklass. Sa det var tur att han inte visste.

Nu ska jag ga over gatan och kopa nagot att ata innan jag kryper till sangs. Klockan ar bara 22, 21 Palestinsk tid, men jag vill upp tidigt imorgon och ta mig till gamla stan. Plus att jag gick upp skititdigt imorse for att jag hade resfeber. Sa det blir en tidig kvall.

Lite mysigt ar det att vara pa hostel igen. Aven om jag inte pratat med nagon sa ar det mys att det alltid finns folk ute i korridoren. Och pa taket dar jag bor satt fyra stycken och mediterade nar jag gick ut for att ga pa toa. Mys!

1 kommentar:

tessa sa...

Nu har jag läst igenom alla dina inlägg så här långt på resan (har inte haft tillgång till internet förens nu :))
Ni verkar ha det heeelt fantastiskt!!
Jag saknar dej och längtar som en tok tills vi får ses igen!
Ha det nu så underbart och ta till vara på tiden där nere!
Kram Hanini från mej!
Puss o kram