tisdag 24 augusti 2010

Nu ar vi aterigen hos Hanins morbror. Han har bjudit ut hela slakten inkl mig pa restaurang i kvall. Nu sitter vi pa taket och fikar och roker vattenpipa med varldens kanske vackraste utsikt.

Jag kanner aldrig helt att jag kan slappna av vid en dator har. Darfor kommer jag att skriva ner mina mesta intryck nar jag kommit hem. Jag ska beratta alla historier jag har fatt berattat om ockupationen. Om Israeliskt fangelse och radsla for att ga ut pa balkongen. Ni ska fa ta del av allt. Bodor, en av Hanins kusiner, sa till mig nyss att hon ville att jag skulle beratta for varlden och Sverige om Palestina och Palestinier. For att hon tycker att fel bild sprids. Jag haller med. Det ar ett strangt religiost muslimskt land och det ar inget som direkt ar hyllat i media.
Sa jag ska ocksa beratta om varmen, karleken och toleransen.

Men nu ska jag nog umgas med mina nya vanner. Som redan bjudit hit mig nasta sommar igen. Eller anytime. Jag behover inte ens ha med Hanin sa hennes svager :P

Mashallah mina vanner!

Inga kommentarer: