torsdag 26 augusti 2010

Okej. Boende ordnat. Ett litet rum i en barack pa ett tak i Jerusalem. Dodgy pa utsidan men riktigt mysigt pa insidan. Jag far frukost, bo ensam med ett eget handfat och dela dusch och toalett. Det ar okej. Det finns dessutom AC.

Nu ar fragan vad tusan jag ska gora? Haha. Det ar svart att varva ner. Jag har tagit en svang runt gatorna vid hostelet. Atit hamburgare och laddat pa mitt mobilkort. Imorgon tankte jag gora gamla stan och Al-aqsa och allt det dar. Kvallen hade jag tankt att ga pa mote, men det visade sig att det inte ar ngt engelsksprakigt mote. Sa det skiter jag i.

Det ar lite svart att vanja sig vid alla Israeliska flaggor och turistprylar, som kylskapsmagneter med texten I love Israel pa.

Pa vagen hit passerade vi nagra checkpoints, det ar en obeskrivlig kansla att se kraftigt bevapnade soldater syna en. Vi slapp stanna, vilket ar skont for det ar sa himla obehagligt att ha dom hangande in i fonstret. Har finns inga checkpoints, manniskorna ar fria. Det ar annorlunda.

Gratis internetuppkoppling pa hostelet gor att jag sakert kommer blogga en hel del harifran. I alla fall om jag inte kommer pa nagot mer att sysselsatta mig med :P

Inga kommentarer: