lördag 26 mars 2011

Skolkar från earth hour för att blogga. Eller inte därför. Mest för att jag precis kommit hem till brorsan efter en delad tur och klockan är lite för mycket.

Jobbet gick så jäkla bra. Jag har fått så mycket fint idag, min kollega för dagen började med att säga att han alltid blir glad när han ser att vi ska jobba ihop för att han tycker att jag är bra med de äldre. En av de boende sa: du har hjärtat på rätta stället. Det är så fint! Speciellt eftersom att jag vet att jag har dagar då jag verligen inte är en bra vårdare. Så det är skönt att ibland få höra motsatsen.

Rasten tillbringades hos brorsfamiljen. Jag är så kär i mina brorsbarn för tillfället att det är helt sjukt. Jag var irriterad, ledsen, grinig, självömkig och trött när jag gick på rast. Efter att ha fått tillbringa rasten i en goshög med skitungarna så var allt det andra borta och kvällen gick som en dans.

Nu ska jag vila ända tills det är dags att jobba igen imorgon. Gnight!

Inga kommentarer: