tisdag 17 april 2012

Stresshantering

Jag får lov att erkänna att jag blir lite stressad av titta igenom kalendern framöver. När jag tackade ja till jobb var planen att helgerna skulle användas till plugg. Det betyder att jag kommer att behöver planera om en del.

Det kan till och med innebära att plugget åker med till retreatet i helgen.

Jag tänker att jag har några alternativ,

1. Att åka utan plugg
2. Att åka med plugg
3. Att inte åka alls

Det första alternativet är det mest lockande, för att det är det jag har längtat efter, att få koppla bort och bara vara. Men det skulle i dagsläget innebära stress och en hel del ångest.

Alternativ två råder bot på stressen men innebär samtidigt att jag har saker som behöver göras, vilket är precis motsatsen med idén med att åka på retreat.

Alternativ tre gör mig bara ledsen att ens tänka på. Jag längtar till Bergssgården och tysnaden. Till maten, kyrkan, meditationen och världens bästa präst.

Vi får se. Jag har ännu inte bestämt mig, faktum är att jag presterar bäst när jag mår bäst, att koppla bort helt en helg kan innebära att jag blir mer produktiv de andra dagarna. Jag ska träffa handledaren i eftermiddag, vi får se hur jag känner efter det.

1 kommentar:

El Teffloninen sa...

Ja, alternativ nr 3 går fetbort! Jag tror på det sista du skrev, att du blir mer produktiv de andra dagarna när du väljer att åka på retreatet och koppla bort allt med uppsatsen.
Kram <3