söndag 28 juni 2009

Tomt

Okej, det kommer att bli några inlägg om mitt icke-snusande. Gillar du inte det så kan du komma tillbaka om 10 veckor. (Om jag går hela vägen dvs).

Förutom att jag är lite grinig, trött och allmänt ofokuserad. (får tänka på stavningen av varje ord just nu) så funkar det rätt bra. Jag undrar hur jag hade mått utan plåstret??? Däremot åt jag nyss mat och kände efteråt när jag skulle ta en prilla... att det ska jag ju inte.. och då kändes det apkonstigt... och tomt.. men på ett lite roligt sätt. Jag insåg att jag har rökt eller snusat efter i princip varje måltid i typ 13 år.. men inte längre!

Jag ska i alla fall till Apoteket för att köpa nya plåster för det här var värdelöst (NiQuitin Clear) Jag får gå och trycka på det hela tiden eftersom att det lossnar.. det funkar ju inte! Don´t buy!

Okej, drygt 14 timmar sedan sista snusen.... jag känner mig jättekonstig, typ snurrig. Det går med största säkerhet över. Men det är lite kul också!

Pratade med mamma om det idag och tyckte att jag kunde köpa sugtabletter, kanske ska köpa och ha i nödfall, men det känns rätt bra om jag klarar mig med bara plåstret. Jag ska ändå ha den här styrkan i 6 veckor, och sedan trappa ned i två steg med två veckor vardera.

Inga kommentarer: