söndag 28 juni 2009

Abstinens

Nu på kvällen blev det riktigt jobbigt. Känner världens sug efter att få stoppa in en prilla under läppen. Det är ganska precis ett dygn sedan jag snusade nu. Jag vill inte ge efter för suget, men det är jobbigt. Undrar vad abstinensen består av, nikotinet får jag ju via plåstret. Är det bara grejen att ha en snus under läppen? Skitsamma.

Annars så tänker jag på de 2000 gripna Iranier som protesterat mot det eventuella valfusket. Undrar hur de har det, troligtvis förbannat tufft. Jag tror inte att de vågar tortera den brittiska ambassadpersonalen. Men de "vanliga" medborgarna får nog känna hur hårt det är i Iranskt fängelse.

Nu ska jag lägga mig!

God natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är grym Johanna! Jag följer snus-slutandet med spänning och skickar lite pepp den här elektroniska vägen!