tisdag 16 juni 2009

Betygen

Nu är betygen inskickade. Om två dagar är sista dag för komplettering därefter kan jag börja vänta på ett beslut. Jag är fast övertygad om att det finns en plan för mig. Jag tror starkt på det. Så blir det inte högskolan så är det okej. Men jag vill att planen ska vara högskolan och socionomprogrammet. Det är min önskan, sen hur det blir är en helt annan sak.

Jag har hjälpt C och K att bli sambos idag också. De har flyttat till en fantastiskt vacker lägenhet på Djäkneberget. 3.20 i tak, trägolv och kakelugn. Hur fint som helst! Sover med glädje i den när K jobbar dygn!

Jag känner mig helt slut och utmattad efter dagen. Det har varit mycket känslor, först tacksamheten och glädjen över att få ut ett komplett slutbetyg. Sen oron när det strulade (för det gjorde det en sväng idag också). Ett tag kände jag verkligen att det har varit fler motgångar än jag klarar av när det gäller betygen. Men när jag skällt av mig lite på mamma och fått lite perspektiv så var det bara att göra det som krävdes och det känns bättre nu.

Nu ska jag fräscha upp mig lite innan jag ska cykla ner på stan och träffa mina fina vänner!

Hoppas att ni har en fin dag!

/J

Inga kommentarer: