lördag 1 maj 2010

Vilken dag!

Jag är helt färdig. Jobb 7-21. Rast mellan kl. 12.30-16. Då hängde jag med brorsbarnen och drog med mig Johanna och barnen ner på stan för att fira första maj. Jag blir på riktigt helt rörd när jag ser hur många människor som valt att ta sig ner på stan en ledig dag för att visa sitt missnöjde med regeringen. Barnfamiljer, pensionärer, gymnasieungdomar och fackligt aktiva. Jag tror och hoppas att det fanns en liten pre-pride avdelning i tåget också?

Nu kör vi och i september så byter vi regering!

Nu ska jag läsa lite och skriva intervjufrågor. Två gruppkamrater ska göra en intervju med personalen på ett LVU-hem (lagen om vård av unga) på måndag. Frågorna ska dels vara utifrån ett etiskt perspektiv. Så jag ska börja med att läsa lite om etik.

Hoppas att ni andra har en fin lördag. Det är ni värda!

Inga kommentarer: