tisdag 17 november 2009

Forskningsprocesser och annat

Mmmm. I skolan håller vi på att lära oss hur man forskar. Kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder ska prövas och en hel del knasiga nya begrepp ska läras in. Det är kul, himla spännande. Jag blir mer och mer sugen på att forska... Skulle tycka att det vore aphäftigt att få vara med om att ta fram ny forskning, inom exempelvis missbruksområdet!
Fast det är också ganska svårt och klurigt. Men hey, vem sa att det skulle vara enkelt att plugga?

Det händer mycket i livet nu. Det är en sådan period då jag inte hinner varva ner särskilt ofta, eller inte tar mig tiden. Något möte blir det inte förrän nästa vecka är jag rädd. Jaja, det är fina saker som händer och det är ju bra!

Nu ska jag sova. Imorgon väntar skola och rollspel!

Inga kommentarer: