söndag 29 november 2009

Blott en dag

Jag älskar den psalmen. Och idag gav den mig lite sinnesro! Jag har fått lov att lämna min gamla uppfattning om att jag är Gud. Så såg det nämligen ut i mitt tidigare liv, att jag ville styra och ställa över mig själv och över andra. Självklart har jag ett ansvar för mitt liv, det har jag fortfarande. Men jag kan bara styra i en viss utsträckning, det finns saker som inte ligger i min makt och det lämnar jag till min högre makt, som jag kallar Gud. Jag har inte tagit ställning för eller emot en religion, även om jag trivs i kyrkan.

Anyhow så är det så fint att känna att när jag inte kan hantera mig själv, mina tankar och mina känslor, så vet jag att det finns en plan för mig. Och jag vet att det blir bra. Det fick jag känna på idag. Jag glömmer bort Gud ibland och försöker ta tillbaka kontrollen, och följden blir att jag blir rädd, irriterad, grinig och en massa andra tråkiga saker. Sen satte jag på Christer Sjögren för tanterna på jobbet och Blott en dag kom. Och där har vi det! "Som din dag, så skall din kraft och vara" och "allt ju vilar i min faders händer, skall jag som barn väl ängslas då?". Så är det ju! Jag får inte mer än jag klarar, och jag behöver inte vara orolig. För det finns en plan!

Och genast blev det lugnt i magen!

1 kommentar:

tessa sa...

<3 Tack för att du är du och att du är heeelt underbar!!