måndag 27 april 2009

Vad ska man göra egentligen?

Det ringer en man hem till mig som vill prata om pensioner, men inte med mig. Mitt telefonabbonemang står på en annan person och det var den personen mannen sökte. Jag frågade vad saken gällde och han svarar, pensionen. "Vi har ett par frågor till henne". Jaha sa jag, du är föräljare? Näe svarar han, jag har några frågor. Jamen då kan jag ta ditt nummer så kan hon återkomma till dig? Näe det går inte vi sitter i en server, och det är svårt att ringa in. Jaha sa jag, vad ringer du för? Pensionsrådgivarna AB svarar han. Ett försäljningsföretag frågar jag. Näe, en medlemsorganisation. Jaha sa jag är XX medlem hos er? Näe det är hon inte. Okej sa jag men vi vill inte att du ringer hit igen, hon är inte intresserad av att prata med pensionsförsäljare. Men jag är inte försäljare jag vill bara ställa ett par frågor. Jag började tappa tålamodet men frågade lugnt vem hans uppdragsgivare är, olika företag var svaret. Ja sa jag, du har uppdragsgivare som vill att hon ska byta pensionsfonder? Jaa fast det är förstås helt frivilligt. Ja sa jag men hon är ju inte intresserad. Vi återkommer istället sa han. Men snälla gör inte det sa jag, hon är ju inte intresserad. Då lägger mannen på luren.

Så nu har jag spärrat telefonen i NIX registret. Och hoppas att han inte har planer på att ringa igen förrän spärren går igenom efter tre månader.

Inga kommentarer: