måndag 6 april 2009

Enkätundersökning

Jag håller på med en uppgift i min religionskunskap B, och jag behöver hjälp. Jag har två enkätfrågor som handlar om synen på Gud och Jesus. Vill du hjälpa mig?
Svara i såna fall på frågorna och mejla svaren till: nieden@bredband.net

Fråga 1

Hur ser du på Guds existens?

1. Det finns ingen annan Gud än den som människorna uppfunnit
2. Kanske finns det en Gud, kanske inte
3. Det måste finnas en Gud, annars är allt meningslöst
4. Det finns en Gud som skapat och styr världen
5. Det finns en god och allsmäktig Gud som människorna kan vända sig till med bön om hjälp
6. Kan ej besvara denna fråga


Fråga 2

Hur uppfattar du Jesus?

1. Jesus har aldrig funnits
2. Jesus är en av de främsta religionsstiftarna som funnits
3. Jesus är Guds son och människornas frälsare
4. Jesus är den som lärt oss vad vi behöver för att kunna leva rätt
5. Kan ej besvara denna fråga


/J

Inga kommentarer: