torsdag 9 april 2009

Diagnos: skoltrött

Jag tycker om att sätta diagnoser på mig själv. Mest för att när jag har identiferat ett problem så kan jag göra någonting åt det. Nu har det gått en tid när jag inte har pluggat. Jag har fått tvinga mig själv att öppna böckerna eller logga in på skolans hemsida. Nu slog det mig. Jag har drabbats av vanlig hederlig skoltrötthet. Jag längtar till den 4 maj, för från och med 4 maj är jag anställd och inte elev. Och då har jag 4 hela månader av arbete framför mig. Förhoppningsvis. Arbetet är klart, men det är inte klart om jag kommer att plugga från och med höstterminen. Vilket jag hoppas. Så nu handlar det bara om att släppa ansvarslösheten och köra på. Mötet med S på expen igår peppade mig, eftersom att jag vill köra så mycket valrörelse jag bara hinner så behöver jag göra färdigt de här kurserna. Hur trött jag än är. Så nu kör vi!

Inga kommentarer: