tisdag 15 juli 2008

Religionskunskap

har jag fastnat i nu. Det är jäkligt spännande. Jag håller på med första uppgiften i gymnasiets A kurs. och jag är såld. Så himla spännande. Jag är framförallt intresserad av religion kontra politik, och genom att läsa på mer om religionerna så får jag en klart större förståelse för det poltiska världsläget. Detta ingår inte just nu i kursen men jag kan inte låta bli att föra in det i mitt arbete. Jag tror noga att jag i nästa kurspaket ska lägga in Religionskunskap B.

Jag är så glad nu för att jag har förmånen att läsa in det jag har missat, inte bara för att kunna söka in till högskolan utan för att jag lär mig massor. Saker som jag definitivt inte var mottaglig för när jag gick på gymnasiet!

Nu ska jag städa och sedan ska jag fortsätta att skriva om islam kontra kristendomen.

Hej hopp!

Inga kommentarer: