onsdag 18 juni 2008

Jag får rysningar i hela kroppen...

när jag läser dagens VLT. Om det möjligen är någon utanför V-ås som läser min blogg så kort, en tränare för ett ungdomslag i VSK fotboll har troligtvis förgripit sig sexuellt på flera pojkar i laget. Nu visar det sig att styrelsen för VSK fotboll visste om det redan i januari. Jag blir illamående, det värsta av allt är att ordföranden Anders Carlsson säger att han gjorde en "egen liten utredning" vad f-n har han för kompetens för det? Dessutom visar det sig att hans "egna lilla utredning" med största sannolikhet hade helt fel. Att han lät bli att gå till polisen med dessa uppgifter är under all kritik och borde innebära omedelbar avgång! Vad har hänt mellan januari och nu? Hur många fler övergrepp hann personen med? Det är fullständigt vidrigt!

Jag är VSKare sedan barnsben, men jag är tveksam till att jag skulle låta mina barn spela i VSK fotboll!

Nu hoppas jag att medlemmarna i VSK fotboll väljer en ny styrelse omgående!

//J

1 kommentar:

Anders sa...

Ja, det är verkligen vidrigt det där. Det sjukaste är ju, som du säger, att man inte tagit tag i det på allvar, utan låtit det fortsätta.

Men vilken trevlig blogg du har, Johanna! Hoppas det är lugnt att jag länkar hit.

Kram