torsdag 13 december 2012

Nya prövningar

Tentan i Hälsoekonomi har verkligen kommit åt mig. Jag drömmer om den och vaknar med panikliknande känslor. Jag är sur och grinig stundvis och jämnstressad konstant.

När jag tackade ja till att börja jobba lovade jag mig själv att kvällar och helger skulle ägnas åt plugg. Det har gått rätt bra hittills. Men november månad har varit svår. Jag har en del andra uppdrag som jag behöver ta på allvar, och ett liv utöver studier och arbete. Allt är inte möjligt att pausa. På kvällarna är jag oftast för trött för att få så mycket konstruktivt gjort.

Så, nu står jag här. Dagen innan tentan, med alldeles för lite plugg gjort. Det är ingen katastrof, men i mig blir det lätt det. Jag vet att jag har chans att skriva om, och att jag har goda möjligheter att klara tentor jag skriver. Jag vet också att jag duger alldeles precis som jag är, även med ett U.
Det är mitt intellekt.

Men min rädsla säger något annat. Min rädsla som har panik för att få U. Som absolut inte vill se "dålig ut" och som är rädd för att inte mäkta med en omtenta i examenstider.

Så nu har jag sagt det. Nu blir det att plugga järnet resten av dagen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Älskade du, jag vet att du klarar både ett U och ett VG. Du är inte dina omdömen.... Kram

Hanin sa...

Vet du, om vi får U, då tycker jag att vi ska fira det med en bio och mysig middag(Kan bli nedladdad film och ett paket nudlar). Sen tycker jag att vi ska ta tag i tentan igen och köra tills vi får G.