lördag 8 december 2012

Camilla

Om ca tjugofyra minuter fyller ytterligare en facebookvägrare år. Min allra käraste och bästaste vän, Camilla.

Camilla är nog den på jorden som älskar mig mest.

Camilla och jag har hållit ihop i stort sett sedan födseln. Jag har varit den mest osäkra av oss, och att jag tog mig igenom högstadiet så bra som jag gjorde är mycket tack vare Camilla. Med Camilla behövde jag liksom inte vara lika rädd. Oavsett vad, så var vi två tillsammans.

Även senare i livet har Camilla givit mig styrka. Styrka att känna att det är okej att vara den man är. Man behöver inte vara varken mer eller mindre än sig själv.

Camilla är otroligt klok, stark och modig. En fantastisk vän och en fantastisk mamma.

Om jag skulle få välja igen, skulle jag fortfarande välja dig. Jag älskar dig Camilla!

"När som klockorna har stannat
Och tiden tycks stå still
Och man inte vågar säga
Det man längst i hjärtat vill
Då ska vi ta varandras händer
Då ska vi minnas denna dag
Och förstå vad som än händer
Är det alltid du och jag"


Grattis på 29-årsdagen bästis!

2 kommentarer:

Hanin sa...

Gud vad fint skrivet Johanna!
Ett jättegrattis på födelsedagen Camilla!

Anonym sa...

Tack Hanin!
Kram till dig.
/Camilla