lördag 29 december 2012

Frustration

Jag skriver på den kanske sämst skrivna tentan under min utbildning. Vi har inlett den här kursen med en tenta. Efter tre föreläsningar kom tentan innehållandes fyra frågor.

Vi har alltså inte haft föreläsningar som berört alla tentafrågor och det kanske är okej, man kanske inte alltid kan räkna med det. Men den här gången känns det verkligen inte som att jag vet alls vad jag ska fokusera på i mina svar. Jag kan ju inte ämnet!

Och det tråkiga är att jag verkligen sett fram emot den här kursen. Samhällsplanering är ju galet intressant och viktigt. De föreläsningar vi har haft har varit superbra! Böckerna är verkligen bra och intressanta. Men kursen kommer inte alls till sin rätt i den här formen. Om jag vill ha VG på den här kursen behöver jag få det på tentan. På tentan som det bara känns som att jag famlar i mörkret med.

Så som jag skriver vet jag ju inte ens om jag är inom ramen för godkänt. Jag vet ju liksom inte alls vad kursen går ut på.

Jävla skit.

Så, nu har jag gjort av med det. Nu ska jag fortsätta försöka formulera mina icke-befintliga kunskaper om samhällsplanering som ett uttryck för maktutövning.

1 kommentar:

Tefflan sa...

Japp, nu kör vi!
Bra skrivet!

Lycka till!
Kram Tefflan