måndag 5 november 2012

Vilka skäl har jag för att skriva tenta?

Jag sitter på skolan med datorn framför mig, pluggmusiken igång och väntar på att jag bara helt plötsligt ska ha en färdigskriven tenta.

Godiset är uppätet (det som jag köper med förevändningen att jag pluggar bättre), boken är uppslagen och jag inser att jag suttit här i nästan en timme och gjort allt annat än börjat skriva.

Okej, varför ska jag sätta igång och skriva tenta?

- För att klara kursen
- För att då får jag vara ledig sen och fokusera på jobbet i veckan
- För att då känner jag mig stolt över mig själv
- För att jag tycker att det är läskigt att sitta själv på skolan sent
- För att då kommer jag ha tid för disk och dammsugning hemma
- För att då kan jag börja läsa böckerna till nästa kurs

Japp, då kör vi.

Inga kommentarer: