fredag 8 april 2011

Jag har inte skrivit om det på bloggen tidigare för jag ville avvakta processen och se vad som hände först. Men i alla fall så kontaktade jag mig fackförbund SSR i höstas för att jag hade fått reda på att jag tjänade 2 kr mindre per tim än min manliga kollega som var lika outbildad som jag. Till saken hör att jag har jobbat längre och att jag hade blivit nekad den lönen han fick, av samma chef. I alla fall så efter lång tids förhalande av min chef, ja hon svarade inte på mejl på 6 mån och av det skälet så har det dragit ut, så har jag idag fått beskedet att min lön höjs med 2 kr/tim. En liten vinst för min ekonomi men en stor vinst för rättvisan.

Så vänner det lönar sig att säga ifrån, att inte ge sig och att använda de rätta kanalerna för att bråka.

Inga kommentarer: