måndag 10 januari 2011

Hej hopp igen.

Jag har varit på invägning idag. För eventuella nya läsare eller inhoppare så kan jag meddela att jag för två år sedan började ta tag i min övervikt. Jag gick ner cirkus 15 kg med hjälp av en distriktssköterska på min läkarmottagning. På grund av förändrade livsomständigheter så tappade vi kontakten. Jag slutade snusa och bestämde mig för att några kilon upp är okej, jag vet ju hur jag går ner igen. Riktigt så enkelt var det inte vet jag idag. Jag ångrar ingenting men kan kostatera att jag gått upp 16 kg på 1,5 år. Nu är det dags att ta tag i det igen. Ni kommer säkerligen att få läsa om det här.

Eftersom att det är viktigt för mig så vill jag klargöra att jag vill inte delta i någon vikthets. Om du är kvinna/tjej (för det är fortfarande kvinnors starkaste varumärke, utseendet) så vill jag med än gång säga att du (oavsett vikt) och jag duger precis som vi är. Och det menar jag helhjärtat. Jag har däremot en kraftig övervikt som utsätter min hälsa för fara. Därför behöver jag gå ner i vikt.
Så sköterskans mål är mer än 16 kg till i sommar. Nu och fram till sista tentan är det 22 veckor. 1 kg i veckan brukar vara ett bra mål, så 22 kg tills inlämning av tentan den 13 juni. Det kör vi på!

1 kommentar:

Johanna sa...

Då kör vi tillsammans nu;)