måndag 10 januari 2011

Den tymgsta perioden i en kurs är jag inne i just nu. Slutet. Som om inte det vore nog så har jag två kurser. Det röriga nu är att jag alltid är på väg in i nästa kurs. Både bra och dåligt. Det är bra för att jag är förberedd och har en uppfattning om hur nästa kurs ser ut, dåligt eftersom att det tar fokus från mina andra kurser. Hursom så börjar jag se ett slut nu. Praktiken har ju varit sjukt kul, det är inte det tuffa. Det är det teoretiska som hänger över. I början av veckan hade jagh en rapport att skriva, en tenta, två seminarieuppgifter och anteckningar till praktiken. Det gör vem som helst trött. Nu har jag rapporten nästan helt färdig, en halv tenta och anteckningarna kvar. Så nu börjatr jag se ett slut. Och jag längtar efter nästa kurs. Då ska jag bara ha den att koncentrera på. Och den verkar bli så himla himla rolig. Juridiken först (socialtjänstlagen och tvångslagar bland annat). Sen professionell ärendehandläggning. Vi ska lära oss att bli socialsekreterare alltså. Och det var ju skälet till att jag började plugga så det känns riktigt spännande! Snart så!

Inga kommentarer: