tisdag 13 april 2010

Åkte buss hem idag med Bella. Vi pratade om konsten och kreativiteten. Jag behöver en konstform.. eller jag behöver uttrycka mig. Jag har bloggen som ett verktyg, men det räcker inte. Jag vill ha mer. Eller jag har mer i mig som inte kommer till uttryck här. Jag tror att jag ska börja måla lite. Helt för mig själv och utan krav. Bara för att jag ska få ännu mera utlopp. För det finns mer där inne.

Livet är så fint. Och människorna i livet är så vackra. Vi kom in på det via teatern.. ingen av oss håller längre på och båda var eniga om hur viktigt det är att uttrycka sig. Men Bella målar. Det är coolt. Jag har varit för låst vid tanken på att det ska bli bra. Att ett hus ska se ut som ett hus och en häst som en häst. Men vad fan jag känner ju inte hästar. Det behöver jag ju inte måla. Jag behöver överhuvudtaget inte rita något. Måla för att uttrycka mig kan man göra utan att rita ju.

Så nu jäklar!

Inga kommentarer: