fredag 19 februari 2010

Nu får det vara slut på kurragömman. Nu kör vi igen!

Idag ska jag åka till Sala. Jag ska berätta min historia på ett gymnasium.
Resten av dagen tänkte jag ägna åt mig själv och mitt plugg. Jag var sugen att bjuda över vänner ikväll, men jag ska upp tidigt imorgon och tänker att det klokaste nog är att ta det lugnt och sova i tid.

Hanna och jag hade ett spännande samtal igår som fick mig att tänka efter. Vi pratade om objektivifiering och om att göra människor till något de inte är. I relationer. Jag har aldrig ens tänkt på det men jag insåg att jag har förminskat nästan alla jag har dejtat/varit tillsammans med, genom att kalla dem något som antingen förminskar dem eller som gör dem till något de inte är!

Och jag trodde i mitt sjuka huvud att det var ett sätt att visa kärlek. När jag sa det så kände jag hur oärligt det var, en äkta, ärlig, sund och djup kärlek behöver inte förminska, förlöjliga eller göra om!

Inga kommentarer: