söndag 14 februari 2010

Är kärleken rationell?

Jag registrerade mig på en dejtingsida.. Jag gör det ibland och sedan avregistrerar jag mig i regel inom ett dygn... anyhow så satt jag och kikade runt nu och det väcker bara nya funderingar..
Hur fungerar det här med kärlek egentligen? I min tankevärld så blir jag kär i någon inte för att den personen är på ett visst sätt utan för att den väcker vissa känslor i mig. Och jag tror inte att jag kan sätta fingret på vad det är hos personen som gör att känslorna uppstår..
Så fungerar det ju inte på nätdejtingsidor! Här kan jag skräddarsy precis vem/vad jag vill ha... Utseende, egenskaper, tankar, intressen och typ allt annat.
Sen då? När jag hittar den här personen som är precis så som jag vill.. kommer fjärilarna automatiskt då? Och om de inte kommer sänker jag mina "krav" då?

Eftersom att jag inte lyckats bli kär på rätt många år så är jag säkert helt fel person att tro en massa om kärleken, men jag tror inte att den är rationell. Jag tror att den bara inträffar. Det får i alla fall bli så för mig, för jag har ingen jäkla aning om hur jag ska svara på frågorna på sidan. Okej, jag tycker att det är sjukt osexigt med "jag bryr mig inte" på åsikter, och jag går igång på att de har registrerat någon form av tankeverksamhet.. men sen då?

Vänner har hittat fjärilar på nätet. Men för min egen del så är jag skeptisk.

Inga kommentarer: