lördag 19 december 2009

kärlek

Det var supermysigt hemma hos Amelié igår. 17 st var vi. 16 socionomstudenter och en flickvän/avlägsen long-lost släkting (kommer till den biten). Vi spelade ett spel som heter maffia som är grymt roligt, fikade och hade det allmänt mys!

Idag var det dags för Amelié att åka til Örebro, jag skulle till Västerås typ samtidigt och det blev vårt avsked eftersom att Hanin åker hem på måndag och vi inte hinner ses innan dess. På stationen mötte vi Emmeli som också skulle åka hem. Jag kramade så mycket på tjejerna att jag missade tåget. Vi stod alltså på perrongen och sa hej då och när jag och Robin som skulle åka till Sala vände oss om och skulle kliva på så slog dörren igen och tåget åkte. Med oss kvar. Jag och tjejerna brast ut i ett gapflabb medans Robin var mindre nöjd eftersom att det var sista tåget till Sala för dagen. Jag fick två timmar till med Hanin så jag var inte ett dugg ledsen! Jag är så kär i de tjejerna! Och jag är så lyckligt lottad som har så fina klasskamrater. Nu längtar jag till mellandagarna. Amelié, Emmeli och jag ska åka till Barkarby Outlet och hälsa på Hanin som jobbar i Björn Borg butiken där!

Just det, long-lost släkting var det. En av mina klasskompisar Niclas träffade en tjej, Sarah. De började dejta och vi andra fick träffa henne. När vi (Sarah och jag) blev vänner på facebook så visade det sig att hon är kusin med min pappa. Helt galet! En sida av släkten som jag har dålig kontakt med, men jag känner hennes bror så det var så vi kom på det! Helt fantastiskt! Vi har suttit och jämfört drag och pratat om gemensamma släktingar länge igår! Jättefint!

Inga kommentarer: