tisdag 22 december 2009

Efter förra inlägget så googlade jag på pappas smeknamn för att se om det fanns något. Jag gjorde det efter hans död också men det är ju som sagt ett tag sedan. Jag hittade den här krönikan och det står så här om pappa:

"Det skulle vara Tomas "Toto" Pettersson som var den som hjälpte mig att komma ut med den första hemsidan i februari 1997 på Passagen. Och Gud vad stolt jag blev! Toto, då. Ja, han var en väldigt speciell person. Jag säger var eftersom han numera är död. Att han var säregen vet ni som vet vem han var. Men han var alltid otroligt hjälpsam åt mig och jag har honom att tacka för mycket. Både för grunden till hemsidan och mycket annat tekniskt om datorn. Därför sänder jag en omtanke till himlen och Leeds United. Även om det inte är laget i mitt hjärta ..."

Och beskrivningen av pappa är så fin och så ärlig. Pappa var speciell, konstig tyckte säkert en del. Men också hjälpsam och osjälvisk och helt underbar. Och jag uppskattar att han ärligt beskriver min pappa för den kärleken är störst, när man ser en annans brister och älskar den ändå, det är riktig kärlek! Det blir bara larvigt om man ska låtsats att han var en ängel nu för att han är död, för då är det inte min pappa man beskriver!

Och så fick jag gråta lite till!

Inga kommentarer: