söndag 27 december 2009

Annandag jul. Jag har jobbat 21 timmar på tre dagar. C och jag försökte gå ut och dansa men det gick sådär. Lite folk och framförallt inte vår musiksmak. Vi kan leva med lite folk, men då måste det vara grym musik. Och det var det inte.

Träffade på två systrar som jag känner också, de hade förlorat sin pappa. Trots att jag också har gått igenom det så blir jag stum. Den yngre sammanfattade det ganska bra med: "Det suger". För det gör det.

Imorgon ska jag hem till Amelié. Hon har spenderat en vecka hos sin mor. Äntligen kommer hon hem!

Åh jag vill ju dela med mig av en berättelse också. Min fina fina vän H (du får vara anonym stumpan) kommer från Palestina. I natt var det oroligheter i Nablus på Västbanken. Där hennes två systrar bor. Jag pratade med henne om det och hon sa: Äh Johanna det är lugnt. Allting händer typ i gamla stan och mina systrar bor säkert 10 minuter därifrån. Jag förklarade för henne att för mig som bor många mil ifrån närmaste krig tycker inte att 10 min är särskilt långt. Men det gav mig något att känna på och lite perspektiv på tillvaron.

Sov gott!

Inga kommentarer: