söndag 14 november 2010

Anna skriver att hon bloggade om att det var fantastiskt härligt att vara sosse när valet av Mona Sahlin var klart. Trots mediabilden och olika amatörtyckares uppfattning så tycker jag att det är härligt att vara sosse idag. Mona hade mitt förtroende att sitta kvar, jag tycker att det är tråkigt att hon avgick. Men är det något jag har lärt mig i mitt liv så är det att efter den värsta stormen så kommer lugn och tillväxt. Jag tror bara att vi (socialdemokraterna) har goda insikter att hämta ur den här processen som är nu. Det jag hoppas är att partiet vågar vara modigt. Att man vågar lyssna på alla åsikter och tankar. Även de som man brukar betrakta som lite obekväma. Om man vågar släppa in och lyssna så tror jag bara att vi har att vinna på det här.

Jag vet inte vem jag vill ska leda socialdemokraterna, men jag hoppas att processen blir öppen för alla och ärlig. Då kanske det dyker upp ett namn som vi inte tänkt på tidigare, och som har möjlighet att leda den politiska processen framåt!

Inga kommentarer: