tisdag 9 september 2008

Mer plugg

Idag var jag på VUC (vuxenutbildningscentrum) och skulle söka lite nya kurser. Mina slutar i början av oktober och jag har snart slutfört dem. Det är himla rörigt måste jag säga, att försöka förstå sig på poäng kontra tid och antal kurser. Nu ska jag i alla fall läsa Sv B, Re B, Sh B, Ma A, och Nk A. Min egen förhoppning är att jag ska vara klar med dem innan jul. Då behöver jag läsa 500 poäng nästa termin för att klara av att söka in till högskolan nästa sommar. Det blir inte lätt men jag hoppas att jag klarar av att hålla skärpan och motivationen.
Hon skrämde mig också genom att påstå att Ma B var ett krav för Socionom, jag höl på att gå under, Ma A är en utmaning för mig som har extremt svårt för matte. Men hon hade fel så den slipper jag försöka mig på :)

/J

Inga kommentarer: