söndag 21 september 2008

Gospelkonsert

Det var så grymt roligt att uppträda hemma med människor som jag tycker om i publiken. Jag var toknervös innan och kunde inte stå still alls under repet, men när det väl var dags, salen var full med folk och flera av mina fina vänner och familjemedlemmar var på plats så släppte allt och det blev bara grymt kul att få bjuda på en show!
Bäst av allt var min fina lilla brorsdotter som ÄLSKAR musik, när det dessutom var hennes älskade faster som stod på scenen så var hon toklycklig! Hon kan ju dessutom koreografin till Schakles :)

Jag vill skriva några ord om As söndagsmorgon-tankar också. Jag blir så ledsen när jag ser fina mammor i min närhet som ständigt brottas med dåligt samvete för att de på olika sätt inte lever upp till samhällets förväntnigar på hur man ska vara som mamma. En del vill amma, en del vill inte, några vill men kan inte. Inget av detta gör dem till sämre eller bättre mammor. Att barnavården och samhället i övrigt hyllar ammandet är förlegat, det är klart att det är det mest naturliga, men vi är så kloka idag att ersättningen som har tagits fram fungerar precis lika bra.

Att vara en kärleksfull och omtänksam förälder handlar om så mycket mer, till exempel att ge sitt barn en matstund i lugn och ro utan en gråtande mamma som är orolig för att hon skadar sitt barn. Det är kanske viktigare än vart maten kommer ifrån?

/J

Inga kommentarer: