söndag 21 oktober 2012

Det svåraste jag gjort

Jag står ut med inlägg på QX som "Hey, hur är läget är du också bakis eller?" och "Hej, läget? Kåt?" bara för att jag hoppas att det en dag ska vara ett meddelande från en speciell dam.

Jag försöker vara open-minded för internetdejting-sidor men det går sådär. Kanske också för att det ju liksom finns någon jag vill träffa. En särskild.

Att försöka lära mig att förstå hur och varför jag fungerar när det gäller kärleksrelationer är något av det svåraste jag har gjort.

Jag vill ha den här resan för jag vill sluta fly från närhet. Men det är så himla svårt. Svårt för att det inte finns några svar.

Jag har inget problem med att vara singel, så länge jag inte träffar någon jag vill vara med. Men jag har ett problem med att vara singel på grund av att jag är absolut livrädd för närhet. Så vill jag inte ha det.

Jag läser, gräver med min terapeut och har kommit himla långt på det året som har gått. Jag ser hur jag gör, i alla fall i efterhand. Nu gäller det att våga utmana.

Jag har gjort det jag kan. Nu är det liksom upp till Gud. Gud och damen, förstås.

Inga kommentarer: