torsdag 16 september 2010

Valrörelsen går nu in i sitt absoluta slutskede. Opinionsundersökningarna visar att alliansen leder. Vi behöver mobilisera, övertyga och vinna våra väljare och de osäkra. Jag vill inte gå och lägga mig på söndag, med en borgerlig seger och känna att jag inte gjorde allt jag kunde.

Men det finns väldigt lite utrymme för mig då. Mina känslor och mitt jag. Det är egentligen inget problem om det inte vore så att känslan av sorg latent ligger över bröstet. Just nu känner jag mest för att gråta. Allt hänger förstår ihop och det faktum att jag fick sex timmars sömn inatt spelar naturligtvis in.

Just det. Jag har sökt praktik på socialkontor vuxen i Västerås. De som hjälper vuxna med allt utan försörjningsstöd tror jag. Idag fick jag ett positivt svar. Det finns två socialsekreterare som kan tänka sig att handleda mig. Men enhetschefen vill träffa mig först. Så det känns riktigt lovande!

Inga kommentarer: