måndag 8 mars 2010

Har så mycket processer igång i min hjärna att jag får ont i huvudet. Behövde sova en stund efter föreläsningen idag. Nu börjar tankarna sorteras och landa.

Kvinnodagen!

Hanin och jag var på feministiskt forum igår. Vänsterpartiet och det Socialdemokratiska kvinnoförbundet ordnade en dag till kvinnodagens ära. Himla spännande måste jag säga, mest matnyttigt var en teaterföreställning om det manliga genuset och ett efterföljande samtal kring manlighet och männens roll i "kvinnokampen". Det gav mig nya perspektiv och det gillar jag!

I övrigt så mår jag fint. Jag är trött. Lever ett intensivt men fint liv just nu. Tar tag i gammal bråte och upplever nya människor. Förundras över hur vacker våren (jo den är typ här) är och får finnas här för mina vänner. Life is good helt enkelt!

Inga kommentarer: