fredag 2 oktober 2009

Stackars blogg

Jag känner ett ansvar, någonstans får jag faktiskt lov att ta ansvar för den här stackars bloggen som lämnas alldeles ensam i allt för långa perioder.

Jag skriver en del i skolan, pratar av mig med mina vänner och känner i perioder inget direkt behov av att blogga. För bloggen är bara till för mig tydligen, för att jag ska få ur mig det som jag bär på. Eller för att jag ska få lite bekräftelse. Det spelar ingen roll varför egentligen...

Nu är det helg och jag har långhelg, ledig fredag-måndag. Det är helt lovely. Jag har mycket läsning och en del att skriva, men det gör inget när jag slipper åka till e-tuna för att göra det!

Vi har kommit igång ordentligt nu med grupparbetet, vi blev indelade i grupper direkt men har inte fått några riktiga uppgifter. Men nu har vi det, vi håller på att skriva ett pm om olika perspektiv på sociala problem i allmänheten och missbruk i synnerhet. För det är vi, missbruksgruppen.

Det är helt fantastiskt roligt att vara socionomstudent, och jag känner verkligen att jag har hamnat rätt! Jag har en bra klass, otroligt inspirerande lärare och bra föreläsningar!

Inga kommentarer: