onsdag 14 oktober 2009

Mitt nya liv

Jag har ju inte skrivit någonting alls om hur det går i skolan och hur jag trivs med mitt nya liv. Ni som följer bloggen har ju fått följa med på en krokig resa fram till högskolan så det är inte mer än rätt att ni får veta hur jag trivs.

Sex veckor in på socionomutbildningen så trivs jag som fisken i vattnet! Föreläsningarna hitills har varit sjukt intressanta, vi har pratat om missbruk, barn som far illa, etnicitet, genus, makt, socialpolitik och mycket mer. Ni som känner mig förstår säkert att jag trivs!

Den andra delen är klasskompisarna. Jag bor ju inte i e-tuna så jag är inte beroende av att få ett stort umgänge utanför skolan, men förutom att det finns roliga och härliga klasskamrater så finns det några guldstjärnor som jag mer än gärna umgås mer med!

Jag längtar verkligen efter att bli färdig socionom, och nu känner jag mig närmre än någonsin tidigare. Tills dess tänker jag njuta så mycket jag kan av all kunskap och klokhet som jag får till mig!

Inga kommentarer: