fredag 10 juli 2009

Wohoooo!

Jag har blivit antagen till socionomprogrammet i Eskilstuna. Mitt förstahandsval!!! Jag har inte ord på hur stort det känns och hur skönt det är att det är klart. För ett år sedan ganska precis (1/7 -08) började jag med mina gymnasiestudier. Jag kommer ihåg att studievägledaren på VUC sa att jag skulle fixa det på ett år. Jag var rädd, spänd, nervös, förväntansfull och någonstans så trodde jag också att det skulle kunna gå. Men jag vet att alltid har haft en tendens att balla ur, jag har alfrig fixat att fullfölja och jag var rädd att samma sak skulle hända nu. Sen har mina tankar pendlat under året, vissa gånger har det känts självklart att jag skulle fixa det och sedan har det funnits stunder då jag varit på väg att lägga av. Men nu är det klart!

Jag har inte alls samma oro inför det här. Dels för att jag vet nu att jag klarar att fullfölja om jag vill. Sen är det ingen fara på taket om mina planer ändras. Fast idag är det ingen tvekan om att det är socionom jag vill bli. Mitt mål var att jag skulle vara färdigutbildad innan jag fyller 30. Om jag går hela vägen nu så är jag klar när jag precis har fyllt 29.

Livet är härligt!

Inga kommentarer: