onsdag 1 juli 2009

Monstersug

Just nu har jag världens sug efter en snus..., helst snus men vad som helst skulle kunna funka nu faktiskt. Jag tänker inte ta en snus och jag tänker inte röka en cigg... men begäret är starkt nu. Det känns i hela kroppen, jag blir arg, ledsen, har svårt att koncentrera blicken och mår allmänt jäkligt dåligt. Jag försökte äta bort det men det gick inte, varken en chokladbit eller tuggummi hjälpte, inte vatten heller. Får helt enkelt vänta ut skiten. Jag hatar verkligen att vara beroende, det är ett av mina starkaste skäl att sluta. att det inte är jag själv som bestämmer om jag ska snusa eller inte. Det är inte ett val jag gör längre. I början var det förstås mitt eget val. Men sedan dess har beroendet tagit över och jag har inget val längre.

Att skriva hjälper en del. Jag får tänka igenom vad det är som händer i mig egentligen och har då lättare att stå emot.

Jag förstår inte hur folk kan sluta utan hjälpmedel. Jag har ändå den högsta styrkan på nikotinplåster och får såna här abstinenser.. hur tusan skulle det bli utan?
Jag är inte intresserad av att ta reda på hur det känns heller. Plåsterna funkar bra nu, de sitter kvar! Även den sorten som jag skrev att man inte skulle köpa. Så köp vilken du vill. Men sätt den på höften, funkar bäst på mig i alla fall!

/J

Inga kommentarer: