onsdag 1 juli 2009

Går inte att greppa

Jag hamnade framför en film som visade hur 5 kurdiska studenter blev avrättade i Iran. De hängdes på ett torg med publik. Det var nog det värsta jag sett... Jag har sett människor dö men då har det varit på film eller tv. Nu var det på film, men jag visste att det var på riktigt. Fy fan. Vi kan nog aldrig riktigt fatta hur befolkningen i Iran har det. Rädslan att veta att jag blir dödad om jag gör/säger/tänker fel. Jag vet ärligt talat inte om jag skulle säga vad jag tyckte. Det är därför de som har protesterat nu sedan valet är otroligt modiga. Och det är därför vi behöver visa att vi ser deras mod och deras kamp. Och att vi håller med. Det är inte okej att mörda människor som protesterar. Jag vet inte om jag tror att Mousavi hade varit en mycket bättre president, det som upprör mig är hur protesterna hanteras. Det är inte okej!

Inga kommentarer: