måndag 19 juli 2010

Mina hälar värker. Jag känner mig stel i ryggen och som gele i benen. Jag har jobbat tio timmar två dagar i rad.

Just nu går det både skabb och magsjuka på jobbet. Jag tänker att jag måste skydda mig så att jag slipper bli sjuk.. Har inte råd med ytterliggare en karensdag. Precis då kommer jag på att bara handskar skyddar mot skabb. Just det, våra handskar suger. Bäst att jag kollar dem under vatten innan så att jag vet att det inte är hål. Sparbeting. Sånt kan man spara på, handskar till personalen, tvättlappar och blöjor till de äldre.

En dam har två sår i stjärten, jag har precis tvättat rent från bajs. Hon ligger i sängen och för att jag ska vara säker på att det blir rätt så drar jag nästan in hela näsan i stjärten på henne. Handskar skiter jag i, det blir bara klumpigare, de är ju fel storlek, jag hoppas att jag fick rent ordentligt innan.

Tre gånger i kväll har jag fått säga: Jag har inte riktigt tid med det (dig) just nu. Du får gärna sitta och vänta så kommer jag och pratar med dig när jag får tid.

Chefen ringer: många är sjuka, vi gör vårt bästa men fömodligen så får ni gå en kort på kvällarna. Tyvärr!

En anhörig kommer och fråga om jag kan få hjälp att följa med min man ut? Jag orkar ju inte ta emot honom själv om han ramlar. Jag svarar: Tyvärr inte ikväll. Om du ringer innan så kanske du kan komma ut en dag mellan kl. 16.15-16.30. Då brukar vi vara två och ha en lucka?!

Hemma funderar jag. Jag gör det här för 98 kr/tim. Företaget jag arbetar på har en stor sparad förmögenhet utomlands. Vem sa att det inte finns klasskillnader?

2 kommentarer:

Malin sa...

Och vi ska bo i Sverige. Suck :,(

Malin sa...

Och vi ska bo i Sverige. Suck :,(